Kröhöm, arvatkaa, mitä olen tehnyt, kun olisi pitänyt lukea kokeisiin. Olen tietenkin katsonut televisiota - muutaman jakson Doctor Whota, muutaman Serranon perhettä - ja neulonut. Oikeasti telkkarin katsominen on vain tekosyy, jonka varjolla voi neuloa. Ei tule niin syyllinen olo, kun kerran tekee useampaa asiaa samaan aikaan.

Olen tehnyt elämäni ensimmäistä pitsihuivia (työnimenä Pastel Shawlette). Ohjeena on Mindy Wilkesin Holden Shawlette, jossa aluksi tehdään melko pitkäänkin sileää neuletta ja vasta reunaan pitsiä, joten se oli erittäin hyvä valinta ensimmäiseksi huivityöksi. Langaksi valitsin ihQ-lankalaatikosta vyyhden Malabrigo Sockia värissä Indiecita, ja lopputuloksesta tulee upea. En kauheasti perusta pastelliväreistä, mutta tämä on siitä huolimatta hieno väriyhdistelmä, koska joukossa ei ole yhtään vaaleanpunaista eikä persikkaa. Otan kuvan huivista ja lataan sen näkyville, kunhan saan tehtyä viimeiset kolme kerrosta ja pingotettua huivin.

En oikein pysty kuvaamaan sitä, miten innoissani olen tästä työstä ja kuinka kuumeisesti olen sitä tehnyt. Ne, jotka tuntevat minut, saattavat käsittää asian oikeassa mittakaavassa, kun tietävät, että olen alentanut kokeisiin lukemisenkin toisarvoiseksi asiaksi huivin tekemisen rinnalla. Voi olla, että isukki vetää kohtauksen, kun näkee tämän jakson todistukseni, mutta lämäisen siinä tapauksessa hänen naamalleen kevään yo-arvosanani. Eipä ole itse edes ylioppilas saati kirjoittanut yhtään laudaturia.